de professional sidekick


'the art of looking sideways'

Elke organisatie verdient toch een eigen sidekick?
Een sidekick is iemand die aan de zijlijn, meekijkt, meedenkt, meeluistert, meevoelt en zich afvraagt. Die als outsider, de 'comfort zone' van het 'corporate grid' op de korrel en onder de loupe neemt. Die dwars op en door de materie heen kijkt en intuïtief vragen stelt, waarop antwoorden niet altijd standaard en voor handen zijn.
Waarom zijn we wie we zijn, waarom doen we wat we doen, waarom op deze manier? Hoe komen we te weten, wat we niet weten?
Ontregelende, reflecterende, relativerende, uitdagende, tegendraadse vragen, die niet op zoek zijn naar een academisch aanvaardbaar antwoord, maar het onderzoek, het 'real time' en voortdurende samenspel, als doel op zich heeft. En blinde vlekken zichtbaar krijgt.
Als je niets voor lief aanneemt, kan je steeds opnieuw kijken en zien. Gestolde visies en verhalen toetsen aan de actualiteit, herijken en het zelfinzicht van een organisatie weer vitaal en inspirerend laten zijn. Met plaats en ruimte voor verwondering over de 'eigen' intrinsieke kracht en wijsheid. Het motto luidt dan ook: Binnen beginnen. Buiten winnen!

De rol van sidekick komt het beste tot zijn recht in een periodiek proces van reflectie, maar kan daarnaast op bijvoorbeeld de volgende concrete aandachtsgebieden worden ingezet:
corporate DNA, corporate meaning.


Elke organisatie verdient immers een eigen sidekick!

A man never tells you anything
until you contradict him
[George Bernhard Shaw]




tags: corporate sidekick, corporate identity, corporate storytelling, visual storyteller, design, storybuilding

Geen opmerkingen: