Hoe kan zo’n traject er nu uitzien?
De inzet van een sidekick kan structureel geïntegreerd, maar ook op deelprojecten en trajecten, zoals bijvoorbeeld: logo design of redesign, ontwikkeling corporate story, concept en ontwikkeling van communicatie middelen, strategie/inzet van social media, etc.
Structureel zou een totaal traject (incl. milestones en deliverables) er zo uit kunnen zien:
• start met een LookSee: scan van feitelijke en gewenste sentimenten, beeldvorming (de ingesleten reflexen die averechts kunnen werken op reputatie, imago en identiteit), bij management, personeel, klanten, toeleveranciers en het publiek (samenleving) en hoe er met elkaar wordt omgegaan. Historie en mijlpalen van de organisatie.
• opleveren tussen-document dat aan alle deelnemers van de LookSee nog een keer ter aanvulling/correctie wordt aangeboden
• eind rapportage van feitelijke inventarisatie
• vertaling naar de pijlers die de kernwaarden vertegenwoordigen
• creatieve vertaling naar een corporate story en voorstel hoe deze te verankeren
• ontwikkeling van ‘dragers’ voor de corporate story
• scenario’s/items/verhalen om in gesprek te gaan en te blijven met de stakeholders
Elke organisatie verdient immers een eigen sidekick!